Powered By Blogger

söndag 24 augusti 2008

Höst/Vinterbonat och historien om Lennart

Nu kan det få bli kallt på riktigt, för nu har jag plockat undan på balkongen. Alla blommor är inne och tvättlinorna är undanplockade. Konstaterade att det var nog dags att göra det när jag var ut på balkongen i natt innan jag gick lade mig. Det var kallt som tusan. Kollade sedan på termometern och den visade 6 grader varmt....inte undra på att man höll på att frysa röven av sig.



Historien om Lennart
Det här är Lennart, en hittekatt som dök upp på gubbens jobb.
Nu verkar han tro att han bor där. Men han lider inte i första taget.
Jag är nog inte den enda som gett Lennart lite kärlek. Han är nog på gränsen till bortskämd. Gubbens kollegor har köpt mat till honom som finns där och för att inte glömma torra bitar. Namnet har getts till honom av några kollegor till gubben. katten är döpt efter an annan av trafikledarna.
Fast jag lovar dyrt och heligt att katten Lennart är betydligt sötare ;)
Nu har i alla fall Samvetet i Uppsala kontaktats och de har varit på plats och fotat det lilla charmtrollet och lagt upp bilden på hemsidan. Är det någon som skulle vara intresserad så ska man kontakta Gamla Uppsala Buss.
Lennart är antagligen rätt så gammal, runt tio år och hur social som helst. Kastrerad är han också.
Gillar att sitta i knät och kan prata på katters vis. Som synes så är han svart med vita morrhår.
Jag är lite ( bara lite ) sugen att ta hem honom men jag vet inte hur snällt det skulle vara mot fåglarna.
Så det finns lite tvekan. Dessutom kan det vara fågelungar på gång.
Jag kom in i köket här en morgon ( ja, förmiddag då ) och då var det papegojporr i buren. Det var den nya fågeln Stina och en av ungarna från första kullen. Så vi får se. Vi får hålla lite koll på dem och se om de är mycket inne i holken. Skulle det vara så att bägge två skulle vara där inne så har jag sagt till gubben att vi får stänga till holken och flytta över den lite försiktigt till en annan bur så att de får vara i fred.
Den buren får vi kanske placera i ett annat rum, som datarummet exempelvis.