Powered By Blogger

fredag 29 augusti 2008

Helgen före allvaret och så Storvretadagarna förstås

Ja, nu ni!
Här har det hänt saker snabbt. Så snabbt att jag knappt hängde med.
Jag blev i tisdags kallad till ett möte med en sk. SIUS-konsulent från AF. Lite fördelar har man om man e handikappad. Han hade fått under sin semester nys om ett jobb som min handläggare tyckte att jag skulle passa till. En dryg timme efter att jag kommit till AF för detta möte så satt jag med ett jobb!!!!
Det är en sko-klädbutik i centrala Uppsala, alldeles intill vårt eget lilla "kärnkraftverk, Uppsalas fulaste hus som så käckt heter Uppsala Konsert och kongress eller i folkmun Musikens Hus. Så jag örjar på måndag med en månads praktik för att hinna lära mig allting och för att jag och arbetsgivaren ska få chans att lära känna varandra.

Storvretadagarna ja. Vårt eget lilla galej här ute på landet eller Norrland som lilla pappsen brukar säga. Det börjar idag och håller på hela helgen. Så om ett par timmar kommer vi att ha musik från det sedvanliga lilla nöjesfältet som sätts upp på en grusplan intill en av fyra skolor i Storvreta. Men på senare år har det blivit allt sämre. Jag minna första året jag bodde här ute och det var dags för detta event. för det första stängdes vägen utanför oss av och belamrades med knallestånd som sålde allt mellan hemstickat och tunnbröd. Sen hade vi ju musikalisk underhållning av högsta klass utan at behöva gå dit för att lyssna. Det var bara att ha balkongdörren öppen och njuta av tonerna av The Boppers. Nu finns det på sin höjd ett coverband. Men det drar folk ändå, speciellt nöjesfältet.
Men första prioritet i kväll är att tvätta och sen laga mat. I morgon, SOVAAAA.
Men som vanligt så vaknar jag väl vid tiotiden och är hungrig.